söndag 22 januari 2012

HALV 8 HOS LINDA

Hej, introducerar mig själv med en underbar kycklingrätt som sköter sig själv i ugnen, till efterrätt en härlig paj – som även den sköter sig själv ugn.

KYCKLINGMUMMA

4st kycklingfiléer
1 förpackning Feta ost
soltorkade tomater
2 burkar creme fraiche
oliver
2-3 msk tomatpuré
salt
peppar

Sätt ugnen på 200 grader

Halvera kycklingen och lägg den i en ungsäker form.
Tärna osten, oliver och tomater och lägg dem på kycklingen.
Blanda creme fraiche med salt, peppar, vitlök och pure
Bred över kycklingen
Sätt in formen i ugnen i ca 30 min.

Servera med valfri sallad och ris, själv valde jag vildris – i kombinationen är oslagbar till denna rätt.


BÄR-PAJ

175g margarin
3dl vetemjöl
1dl socker
en aning salt
½ tsk bakpulver
1 paket djupfrysta bär

Sätt ugnen på 200 grader

Smält margarinet
Blanda ihop margarinet med mjöl, socker, salt och bakpulver.

Fördela ugnen i en pajform.
Ställ in den i ugnen i 10min

Strö över bären (som ej behöver vara tinade)

Låt pajen stå i ugnen i 15min till.

Servera med glass eller vaniljsås!


Kvällens mat serverades med rött och vitt vin, som sig bör!

Njut av maten och än mer av ditt sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar